IC Elektronika

Kako smo poboljšali produktivnost zaposlenih putem automatizacije web trgovine putem ERP sistema

Studija slučaja kako smo pomogli kompaniji IC Elektronika da poboljša efikasnost radnih procesa renoviranjem online prodavnice koja ima ugrađenu direktnu sinhronizaciju sa ERP proizvodom Microsoft Dynamics Navision po novom Business Centralu.

Izazov

Želja za napretkom

IC Elektronika je izuzetno cijenjena i poštovana kopmanija, koja na tržištu djeluje već 31 godinu i najveći je nezavisni distributer elektronskih komponenti u Sloveniji. Firma je osnovana 1989. godine sa sjedištem u Ljubljani, a kasnije je otvorila podružnice u Hrvatskoj i Srbiji. Odlikuje ih izuzetno dobro poznavanje svojih krajnjih kupaca, te dobri odnosi s partnerima i dobavljačima. Njihova primarna briga su kupci, stoga se uvijek trude poboljšati njihovo zadovoljstvo, predanost i oblikovati najbolje moguće korisničko iskustvo na webu i izvan njega.

Web trgovina kompanije IC Elektronika sadrži mnogo različitih proizvoda, koji su logično smješteni u kategorije i vizualno opremljeni fotografijama samog proizvoda. Samo korisničko iskustvo na web stranici omogućuje korisnicima preglednost i jasnost informacija, koje su ključne za kupca koji želi obaviti online kupovinu ili uporediti proizvode međusobno.

Rješenje

Ono što kupac ne primjećuje je automatizacija, koja radi u pozadini web trgovine

Online kupovina uvijek predstavlja osobno iskustvo za kupca, koje on vidi kroz svoje oči. Korisnik ili budući kupac procjenjuje da li mu web stranica pruža dovoljno informacija o proizvodu, da li može vizualno pregledati proizvod i da li je web trgovina pouzdana. Ono što zapravo ne zanima kupca su procesi, koji se odvijaju iza kulisa B2C ili B2B web trgovine, kao što je, na primjer, pokretanje nove narudžbe. Ti procesi su "slatke brige" vlasnika web trgovine, jer mora osigurati što bolje korisničko iskustvo, da se kupac osjeća kao kralj i da ne osjeti eventualne probleme s njegovom obavljenom narudžbom.

U konkretnom primjeru firme IC Elektronika, govorićemo o B2C portalu, jer se kompanija uglavnom fokusira na maloprodaju putem interneta.

S Business Solutionsom sarađujemo već 10 godina i ne možemo sakriti oduševljenje njihovom stručnošću i podrškom u brojnim nadogradnjama i implementacijama sistemskih rješenja. Logična posljedica prethodne uspješne suradnje, bila je odluka o izradi web trgovine, koja je potpuno sinhronizirana s ERP sistemom. Zbog velike raznolikosti naših proizvoda, izazov je bio prilično velik, ali su stručnjaci iz BS tima to izvrsno obavili. Ako bismo se ponovno odlučivali, svakako bismo opet odabrali Business Solutions kao partnera. Njihovi savjeti i primena su za nas nezamjenjivi.

Barbara Moškon, Pomoćnica direktora

Rezultati

Automatizacija web trgovine poboljšava internu produktivnost zaposlenih

Automatizacija web trgovine poboljšava internu produktivnost zaposlenih

Najvažnije funkcionalnosti, koje dobijamo korišćenjem ERP sistema, su one za koje najviše vremena trošimo administrativno. Područja koja smo rasteretili rješenjem povezanosti web trgovine s ERP sustavom Microsoft, u ovom konkretnom slučaju su:

  • Prodaja - Prodavac se više ne bavi brojnim ručnim zapisima, unosom podataka u različite programe ili fizičkim pregledom zaliha kada stigne narudžba proizvoda u web trgovini. Sada ima proces potpuno automatizovan i usklađen u jednom programu. Od narudžbe proizvoda do izdavanja i naloga za isporuku dostavnoj službi.
  • Marketing - Marketing tim ima sve informacije o prodaji i statistici na dohvat ruke, u jednom programu, koji omogućava pregledne informacije i podatke o aktivnostima u web trgovini. Upravljanje proizvodima se obavlja putem ERP sistema koji je sinkroniziran s web trgovinom.
  • Nabava - Nabavni referent preko cjelovitog sustava ima točne podatke o tome koliko proizvoda ili materijala ima na zalihama i lako planira nabavku novih komponenti ili proizvoda bez uskih grla. Cjelovitost programa mu omogućava lakše i učinkovitije planiranje godišnjih planova.
  • Skladištenje - Magacioner obavlja svoj posao učinkovito i precizno uz pomoć ERP sistema za skladišta i tako ima pregled nad zalihama, izdavanjem, praćenjem i knjiženjem materijala.

Za razvoj web trgovine IC Elektronike koristili smo programski alat Magento, koji nudi cjelovita rješenja prilagođena korisniku i industriji u kojoj djeluje. Magento platforma je potpuno prilagodljiva poslovnim procesima u kompaniji i kompatibilna s Microsoft Dynamics NAV - Navision ili obnovljenom verzijom Business Central.

Kako izgleda primjer automatizovanog web sajta povezanog sa ERP sistemom:

  • Nova online kupovina automatski pokreće kreiranje narudžbine, koja je potpuno sinhronizovana sa ERP sistemom.
  • U ERP sistemu automatski se stvara prodajni nalog na temelju primljene narudžbe kupca.
  • Automatski se generiše otpremnica i sistemsko obavještenje skladišnoj službi, da pripremi proizvod za otpremu.
  • Pošiljke se vagaju putem elektronske vage, koja automatski prepisuje težinu u sistem. Automatski se generiše i šalje narudžbenica dostavnoj službi.
  • Na osnovu količine na nalogu kupca, zaloga proizvoda se automatski pravilno smanjuje u ERP sistemu i u web trgovini.

Integracija Tinx-IT Magento rješenja za upravljanje informacijama o proizvodu - (eng. Product Information Management - PIM) unutar Business Central ili Navision programa, omogućava upravljanje podacima, slikama, informacijama, oznakama i cijenama svih proizvoda u web trgovini. Sve na jednom mjestu.

Na taj način operater web trgovine putem ERP sistema, može uređivati opis proizvoda, dodavati sliku ili ispravljati cijenu putem važećih cjenovnika.

Zaključak

Šta smo dobili automatizacijom i pojednostavljenim sistemom

Olakšali smo administrativni rad u prodaji i marketingu, tako da su zaposleni mogli usmjeriti energiju na važnije zadatke. Poboljšali smo preglednost podataka na web trgovini i smanjili broj grešaka zbog ručnog unosa podataka u različite sisteme. Omogućili smo veću efikasnost u otpremi proizvoda. Smanjili smo broj reklamacija i skratili vrijeme kupovine putem web trgovine. Naš glavni cilj, automatizacija web trgovine i poboljšanje efikasnosti procesa rada u kompaniji, uspješno je ostvaren. Firma sada ima više vremena za zadatke, koji donose pravu dodatnu vrijednost, što rezultira zadovoljstvom kupaca i dobavljača.