Komunala Nova Gorica

Vse aktivnosti obuhvaćene jednim sveobuhvatnim rješenjem Microsoft Dynamics NAV za bolje poslovanje

Javna privredna preduzeća, poput Komunale Nova Gorica d.d., moraju pratiti razvoj digitalizacije zbog obimnih zahtjeva za izvještavanje, kako zakonskih tako i vlasničkih, zbog različitih aktivnosti, te uvode digitalizaciju kako bi na zadatke sa niskom dodatom vrednošću potrošili što manje vrijemena i novca, a istovremeno, da svojim aktivnostima što manje opterete životnu sredinu, da ojačaju logističke puteve i na taj način podignu nivo pruženih usluga.

Izazov

Pratiti napredak i razvoj u digitalizaciji

Većina komunalnih preduzeća rješava poslovno-informacione izazove metodom "vrtlarstva". Drugim rječima, svaka aktivnost koristi svoj softverski paket, što dovodi do većeg broja poslovno-informacionih rješenja, kojima upravljaju različite osobe, uz istovremeno povezivanje tih sistema. I tu nastaje problem. Problem se javlja, ne samo u tehničkom djelu, već i u sadržinskom i sa njim povezanom ljudskom faktoru. Zaposleni se moraju snalaziti sa različitim softverskim paketima, dolazi do višestrukog unosa i prenosa podataka, nepovezanosti različitih informacionih okruženja.

Kada govorimo o potrebnom prilagođavanju softvera, svaka dorada može ići u svojem smjeru bez bilo kakve povezanosti, jer je zbog složenosti povezivanja, zbog nadogradnje pojedinačnog ili cjelokupnog sistema, to praktično nemoguće izvesti.

Razlozi zbog kojih su komunalna preduzeća došla do tačke u kojoj stvarno moraju imati jedan integrisani informacioni sistem, leže u zahtjevima zakonodavstva, računovodstvenih standarda, izvještavanja eksternim stranama (vlasnicima, regulatornim tjelima ili inspekcijama). Aktivnosti Komunale Nova Gorica d.d. obuhvataju upravljanje komunalnim otpadom, čišćenje javnih površina, održavanje lokalnih ulica, javnih puteva i površina, pogrebne usluge, stolarske usluge, cvjećarstvo i građevinske usluge.

Rešenje

Prilagođavanje sistema vrsti poslovanja

Kroz dobru deceniju saradnje postepeno smo digitalizirali naše poslovanje. Prvo smo obuhvatili sve osnovne poslovne funkcije i napredovali u informatizaciji specifičnih aktivnosti ili usluga. Time smo postigli:

  • Informatizaciju svih poslovnih procesa u svim djelatnostima
  • Centralizaciju podataka (jedinstveni sistem umjesto više prethodnih)
  • Cjelovitost i sigurnost (sigurnost podataka sa arhiviranjem)
  • Pojednostavljanje procesa racionalizacijom
  • Izbjegavanje ponovnog unosa podataka
  • Elektronsko vođenje evidencija (praćenje logističkih puteva i planiranje)
  • Automatsko izračunavanje rezultata
  • Kruženje podataka bez neslaganja (od izvora do glavne knjige)
  • Povećanje brzine protoka podataka (potvrda dokumenata i transparentnost sa određenim parametrima pravila, automatsko obračunavanje i preglednost,...)
  • Preglednost izvršenja operativnih radnji (optimizacija koordinacije radnika i radnih mašina i izbjegavanje uskih grla)

Marjan Srebrnič, viši konsultant za informacione sisteme u Business Solutions-u, koji je zadužen za klijenta, objašnjava: "Kroz izgradnju i nadogradnju Microsoft Dynamics NAV (nekada poznat kao Navision, a sada preimenovan u Microsoft Dynamics 365 Business Central) i kroz sopstveno rješenje AllForUtility, koji je primarno namenjen industriji distribucije energenata, ali ima i verziju za pordšku procesima u komunalnim djelatnostima, postigli smo punu informacionu podršku poslovanju, a istovremeno nam je rješenje omogućilo daljnja proširenja, kao što su praćenje sprovođenja javnih nabavki, elektronsko izveštavanje Agenciji za okolje i mnoge druge koje još planiramo".

Problemi su nas natjerali na promenu. Ispostavilo se da na tržištu postoji više mogućnosti, više softverskih rješenja, ali većina nije nudila jedan softverski paket. Ona, koja je pokrila sve naše aktivnosti jednim softverskim paketom, bila je ponuda kompanije Business Solutions, koja sa svjetski priznatim poslovno-informacionim rešenjem Navision, može da pokrije sve naše aktivnosti jednim rješenjem.


Boštjan Roldo, Vođa analitike

Zaključak

Bogata paleta usluga

Komunala Nova Gorica d.d. posluje na području šest općina koje su nastale iz bivše gradske općine Nova Gorica. Aktivnosti same kompanije usmjerene su prema ljepšem izgledu grada i okolice te boljem osjećaju građana. To snažno doprinosi činjenici, da je reputacija općine povezana s pojmom čistog i uređenog grada. Također se ista nastojanja mogu vidjeti i u misiji preduzeća, a to možemo ostvariti primjenom implementiranog rješenja. Zaposleni kažu: "Naša osnovna zadaća je omogućiti ljudima zdrav, čist i kvalitetan život. Ostvarujemo to putem naše bogate palete usluga u području rukovanja otpadom, održavanja i uređenja javnih površina i objekata, te drugih aktivnosti. Zahvaljujući rješenju All For Utillity, koje djeluje kao produžena ruka Microsoft Dynamics Navisiona, možemo to postići bez da se opterećujemo poslovnim informacijskim sistemima."